Elektrisch rijden: is dat de toekomst?

Elektrisch rijden

Waar we een aantal jaar geleden hoorden dat er auto’s zouden rijden op elektriciteit, krabden we ons massaal achter de oren. Toch zijn vandaag de dag de elektrische auto’s niet meer weg te denken uit het wagenpark. En dat worden er alleen maar meer. Maar, wanneer zal dat gebeuren en zit er überhaupt toekomst in deze elektrische wagens? Je leest het hieronder.

Elektrisch is aantrekkelijk

Het wordt steeds gebruikelijker om voor een elektrische auto te kiezen. Je kunt hem bijvoorbeeld kopen, maar het is ook aantrekkelijk om een elektrische auto te leasen. Een elektrische auto lease je in ten eerste voordelig: je hoeft het bedrag niet in een keer neer te leggen, maar je verspreidt het. Daarnaast hoef je natuurlijk tot 2025 geen bpm en mrb te betalen. Ook de bijtelling is voor zakelijke rijders een stuk minder dan wanneer je een brandstofauto zal leasen. Daarnaast zitten er nog veel meer fiscale voordelen verbonden aan een elektrische auto. Al met al word je dus gestimuleerd door de overheid om te kiezen voor een volledig elektrische auto. Je leest er alles over wanneer je zoekt op ‘auto lease zakelijk’.

Klimaatvervuiling

Maar waarom is het zo belangrijk om voor een elektrische auto te kiezen? Dat antwoord is simpel, want we kampen met klimaatvervuiling. Er wordt namelijk enorm veel CO2 uitgestoten, en deze grote hoeveelheid wordt grotendeels veroorzaakt door de brandstofauto’s. Als we massaal overstappen naar een elektrische variant kunnen wij de CO2-uitstoot een stuk verminderen. En er zijn al een aantal automerken die daarin meegaan: zo willen Volvo en Ford vanaf 2030 hun verkoop van brandstofauto’s stopzetten. Ook willen ze in het Verenigd Koninkrijk vanaf 2035 vaarwel zeggen tegen het aanbod van alle brandstofauto’s. De kans is daarom ook groot dat de EU hierin mee zal gaan.

De toekomst

Gelukkig zijn wij als Nederlanders goed bezig met het elektrisch rijden. We staan namelijk al in de top-5 van de wereld waar we de meeste aandacht besteden aan elektrische auto’s. Vorig jaar waren er al 198.000 mensen trotse eigenaar geworden van een elektrische auto en dat zullen er alleen maar meer worden. Nu vinden veel mensen een elektrische auto nog duur in de aanschaf, maar er wordt verwacht dat dat in de toekomst gaat veranderen. De accu in de elektrische auto maakt het namelijk zo duur. Toch is het kort door de bocht om te zeggen dat elektrisch rijden de toekomst is. Er zijn een boel punten die verbeterd kunnen worden, zoals de dure accu en de actieradius. Gelukkig vliegen de nieuwste ontwikkelingen ons om de oren waardoor de elektrische auto nóg aantrekkelijker wordt gemaakt. Toch kun je nooit zeker zeggen hoe de toekomst er voor de elektrische auto uit ziet.

Business ·

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Onderzetters bedrukken: dé manier om jouw horecazaak te promoten

Onderzetters Bedrukken

Je bent een trotse eigenaar van een bloeiende horeca onderneming en je weet dat effectieve promotie essentieel is voor het succes ervan. Je wilt jouw merk laten opvallen, de aandacht trekken van potentiële klanten en een blijvende indruk achterlaten. Maar hoe kun je dit op een creatieve en doeltreffende manier bereiken? Het antwoord ligt in bedrukte onderzetters.

Waarom kiezen voor bedrukte onderzetters?

Bedrukte onderzetters zijn een geweldige manier om jouw horeca onderneming te promoten. Ze zijn praktisch, kunnen worden gebruikt in verschillende situaties en hebben een groot promotioneel potentieel. Door te investeren in bedrukte onderzetters, kun je op een subtiele maar effectieve manier jouw merk onder de aandacht brengen. Hieronder benoemen we enkele redenen waarom ze zo waardevol zijn:

  • Praktisch en functioneel: Onderzetters worden dagelijks gebruikt in bars, restaurants en cafés. Ze beschermen niet alleen tafels tegen krassen en vlekken, maar bieden ook een handige plek om drankjes op te plaatsen. Door jouw logo of boodschap op deze nuttige items te plaatsen, maak je een blijvende indruk op jouw klanten.
  • Verhoogde merkbekendheid: Iedere keer dat een klant jouw bedrukte onderzetter gebruikt, wordt jouw merk opgemerkt. Dit verhoogt de merkbekendheid en creëert meer exposure voor jouw horeca onderneming. Potentiële klanten zullen nieuwsgierig worden en worden aangemoedigd om een bezoek te brengen.
  • Efficiënte marketingtool: Bedrukte onderzetters zijn een kostefficiënte manier om jouw boodschap over te brengen. In vergelijking met andere vormen van reclame, zoals advertenties in kranten of op televisie, zijn onderzetters relatief goedkoop om te produceren. Ze bieden een uitstekende return on investment en kunnen lang meegaan, waardoor je continu reclame maakt

Hoe jouw bedrukte onderzetters effectief inzetten?

Het ontwerpen en produceren van bedrukte onderzetters is slechts het begin van jouw promotionele reis. Om optimaal van deze marketingtool te profiteren, moet je enkele slimme strategieën implementeren:

  • Plaats jouw bedrukte onderzetters op strategische locaties: Identificeer bars, restaurants of cafés die passen bij jouw doelgroep en bied ze gratis jouw bedrukte onderzetters aan. Zorg ervoor dat de onderzetters prominent op tafels worden geplaatst, zodat de boodschap goed zichtbaar is voor klanten.
  • Organiseer wedstrijden en kortingsacties: Maak gebruik van bedrukte onderzetters als marketingtool door wedstrijden of kortingsacties te organiseren. Moedig klanten aan om een foto te maken met jouw onderzetter en deze te delen op sociale media met een specifieke hashtag. Als beloning kun je bijvoorbeeld een gratis drankje of korting aanbieden.
  • Creëer aantrekkelijke ontwerpen: Besteed aandacht aan het ontwerp van jouw bedrukte onderzetters. Zorg ervoor dat ze niet alleen visueel aantrekkelijk zijn, maar ook jouw merkidentiteit weerspiegelen. Een slim bedachte slogan of een pakkende afbeelding kan de aandacht van klanten trekken en jouw merk memorabel maken.
  • Werk samen met andere lokale ondernemingen: Zoek naar mogelijkheden om samen te werken met andere lokale ondernemingen. Je kunt bijvoorbeeld hun logo toevoegen aan jouw bedrukte onderzetters en zij kunnen hetzelfde doen met jouw logo. Deze co-marketingstrategieën vergroten de exposure voor beide partijen.

Kortom, bedrukte onderzetters zijn een krachtige promotietool voor jouw horeca onderneming. Door deze nuttige items strategisch in te zetten, kun je jouw merkbekendheid vergroten, mond-tot-mondreclame genereren en effectieve marketingacties uitvoeren. Investeer in bedrukte onderzetters en geef jouw horeca onderneming de boost die het verdient!

Maak een blijvende indruk met jouw merk en laat vandaag nog onderzetters bedrukken met jouw logo!

Zo creëer jij een prettige werksfeer

Fearless Organization Scan

Een prettige werksfeer is heel belangrijk. Die sfeer zorgt er namelijk voor dat je iets kunt bereiken als team. Soms kun je zelf een prettige werksfeer creëren, maar in veel gevallen ligt die verantwoordelijkheid bij het bedrijf. Dat betekent echter niet dat jij jouw baas niet een duwtje in de goede richting kunt geven. In dit artikel geven we tools om een prettige werksfeer te creëren, niet alleen voor jezelf, maar voor je team en de rest van de organisatie.

Communicatie is de sleutel

Een goed begin begint bij jezelf. Zorg er daarom eerst voor dat de communicatie binnen jouw team op orde is. Daar kun jij zelf uiteraard het voortouw innemen. De rest volgt dan hopelijk ook. Vaak is een onprettige werksfeer namelijk een gevolg van slechte communicatie. Zodra er niet of maar weinig gecommuniceerd wordt met elkaar, weet je van elkaar niet waar je mee bezig bent.

Dat is gewoon niet prettig werken. Bovendien bouw je dan ook geen band op met je collega’s, terwijl je die band juist zo hard nodig hebt. Het is dus belangrijk om een goede klik te hebben met het team waar je in werkt. Dat kan een baan namelijk maken of breken voor je. Start vandaag dus nog met een goede communicatie. Vraag je collega eens naar zijn to do list of wat hij of zij in het weekend gaat doen. Met kleine stappen kom je er wel.

Communiceren kun je leren

Communiceren doe je uiteraard samen. Als dit in jouw organisatie totaal niet van toepassing is, dan is het ook lastig om te veranderen. Zo’n cruciale verandering moet echt vanuit het management komen. Gelukkig kan je samen altijd veel meer teweegbrengen. Communiceren kun je tenslotte leren, dus breng die boodschap ook over aan je team. 

Je zult zien dat je met goede communicatie zoveel meer doelen bereikt. Daarnaast kan communicatie ook zorgen voor psychologische veiligheid. Je zult je nu vast afvragen wat is psychologische veiligheid. In principe is dat jouw eigen gevoel binnen de organisatie. Voel jij je veilig genoeg om je mening te uiten, risico’s te nemen, fouten toe te geven en vragen te stellen? 

Bedenk voor jezelf of jij je veilig voelt in de organisatie. Anders wordt het tijd dat daar verandering in komt. Zodra je je niet veilig voelt om bijvoorbeeld jouw mening te uiten, wordt jouw baan er uiteindelijk ook niet leuker op. Daar heb je zelf ongemak en verdriet van, maar ook de rest van je team en iedereen die jou opvolgt in jouw functie. Tijd om aan de bel te trekken dus!

Tools voor communicatie

Als de psychologische veiligheid niet op orde is, dan loop je dus tegen bepaalde zaken aan. Je zult dan ook herkennen dat er altijd één iemand aan het woord is tijdens vergaderingen, dat er geen ruimte is voor nieuwe ideeën en dat er vaak over elkaar gepraat wordt, in plaats van met elkaar. Dat leidt ertoe dat er ook geen doelen behaald worden. Logisch, want er is totaal geen samenwerking en communicatie.

Als je het gevoel hebt dat dit weleens een van de problemen is binnen jullie organisatie. Vraag dan de fearless organization scan aan. Hiermee wordt de psychologische veiligheid gemeten in jullie bedrijf. Die scan vormt de basis en vanuit daar krijg je handvatten om met psychologische veiligheid aan de slag te gaan. 

Die tools heb je nou eenmaal nodig als je een prettige werksfeer wil creëren. Als je je veilig voelt, dan gaan jouw prestaties ook omhoog. En wat nou als iedereen in jouw team zich veilig voelt? Stel je eens voor wat er dan met de prestaties gaat gebeuren.