Wat weet jij van zakelijke energie?

Zakelijke Energie

Zakelijke energie, wat maakt het zakelijk en waarom kiezen zoveel bedrijven hiervoor? En hoe kies je nu welke vorm van zakelijke energie past bij jou en jouw bedrijf? Vallen elektrische auto’s en de daarbij horende faciliteiten ook binnen een pakket? En hoe weet je nu wie de goedkoopste aanbieder is, kan je zakelijke stroom vergelijken? Dit zijn allemaal vragen die opkomen als wij mensen vragen over zakelijke energie. Om deze vragen, en hopelijk meer, te beantwoorden, bespreken we hieronder een aantal onderwerpen die hierbij van toepassing zijn.

Wat is zakelijke energie?

Om te beginnen is zakelijke energie, in het kort, energie die wordt geleverd aan locaties die als bedrijf worden gebruikt. Het kan zeker op grote schaal van belang zijn dat dit zo goed en goedkoop mogelijk geregeld is, maar ook op kleine schaal is dit een belangrijke kostenpost die in de gaten gehouden moet worden. Er hangt dus ook geen vast prijskaartje aan het leveren van energie. Het is allemaal gebonden aan de wensen en behoeften van jou en je bedrijf.

Wat is het belang van zakelijke energie?

Zakelijke energie is onmisbaar voor bedrijven, in wat voor een vorm dan ook. Van zzp tot mkb tot grootbedrijf, energie is een bron die we allemaal nodig hebben en gebruiken. Daarom is het fijn als er ook een energierekening is die zo laag als mogelijk is gemaakt voor een zo groot mogelijk gebruik. Het is misschien niet iets waar je direct aan denkt bij het opzetten van je bedrijf, maar het is zeker iets wat je kan exploiteren wanneer je gaat kijken naar het drukken van kosten. Het belang van zakelijke energie is dus het verschaffen van energie aan bedrijven op een makkelijke en goedkope manier.

Welke vormen van zakelijke energie bestaan er?

Zakelijke energie komt in vele soorten en maten. Denk bijvoorbeeld aan het verschil tussen energie- en gasverbruik tussen een kantoorpand en een restaurant. Beide zijn bedrijven, en dus zakelijk, maar beide hebben een grote hoeveelheid energie nodig om het gebouw en de apparatuur draaiende te houden. Zakelijke energie kan bijvoorbeeld ook gaan over elektriciteit in de vorm van elektrische auto’s en daar de bijbehorende oplaadpunten en -palen. Ook zijn er opties voor het aanleveren van volledig groene energie.

Hoe vergelijk je zakelijke energie?

De beste manier voor zakelijke energie vergelijken is het gebruik maken van vergelijkingswebsites. Deze zijn speciaal ontworpen om de beste keuzes voor jouw bedrijf te zoeken en weer te geven. De meeste van deze websites hebben toegang tot een grote hoeveelheid data waarmee zijn de beste keuzes voor jou en je bedrijf kunnen maken. Wanneer je gebruik maakt van zo’n website wordt het vergelijken van energieleveranciers en pakketten een stuk makkelijker.

Moet je elk jaar opnieuw vergelijken?

Het vergelijken van zakelijke energie is een taak die gebonden is aan het contract wat je al hebt afgesloten en de duur daarvan. Het is verstandig om van tevoren te beslissen wat de energiedoelen van het bedrijf voor het komende jaar gaat zijn, zodat je op tijd kunt beginnen met je oriënteren op de verschillende leveranciers.

Business ·

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Het belang van storytelling in de marketing: wat verhalen kunnen doen voor je bedrijf

Storytelling

Verhalen vertellen we allemaal, van jongs af aan. Of het nu gaat om sprookjes voor kinderen of autobiografieën van volwassenen, we zijn gek op verhalen. Maar wist je dat storytelling een krachtige tool kan zijn in marketing? Door het vertellen van verhalen kun je mensen inspireren, emotioneren en overtuigen. In deze blog van driestedenbusiness.nl zullen we het belang van storytelling in de marketing bespreken.

Verhalen geven betekenis aan je merk

Wanneer je verhalen gebruikt in je marketing, creëer je een verbinding tussen je merk en de klant. Doordat de klant het verhaal begrijpt, begrijpt hij ook beter wat jouw merk te bieden heeft en waarom jouw product of dienst zo bijzonder is. Hierdoor zal de klant zich sneller verbonden voelen met je merk en dit kan leiden tot loyaliteit.

Verhalen maken producten en diensten tastbaar

Door verhalen te gebruiken in plaats van droge informatie, kun je je producten en diensten tastbaar maken. Zo kun je bijvoorbeeld het verhaal vertellen achter een bepaald product of een bepaalde dienst. Op deze manier maak je het product of de dienst persoonlijker en is het gemakkelijker voor de klant om er verbinding mee te maken.

Verhalen onthoud je gemakkelijker

Het is wetenschappelijk bewezen dat mensen verhalen gemakkelijker onthouden dan droge informatie. Dit komt doordat verhalen emotie oproepen. Wanneer je emotie voelt bij een verhaal, blijft dit langer hangen in je geheugen. Het gebruik van verhalen in je marketing zorgt er dus voor dat je beter blijft hangen bij de klant.

Verhalen creëren een persoonlijke band

Door het gebruik van verhalen kun je een persoonlijke band creëren met de klant. Je vertelt tenslotte iets over jezelf en over je merk. Hierdoor kan de klant zich beter identificeren met jouw bedrijf en is hij eerder geneigd om terug te komen.

Verhalen zetten aan tot actie

Een goed verhaal kan ervoor zorgen dat mensen in actie komen. Dit kan bijvoorbeeld zijn doordat je een emotie oproept bij de klant, of doordat je de klant aanzet tot nadenken. Verhalen kunnen dus bijdragen aan het overtuigen van de klant om voor jouw product of dienst te kiezen.

Het gebruik van storytelling in de marketing kan een groot verschil maken voor je bedrijf. Het zorgt voor verbinding met de klant, maakt producten en diensten tastbaar, zorgt voor betere herkenning, helpt bij het opbouwen van een persoonlijke band en zet aan tot actie. Wil jij ook aan de slag met storytelling in jouw marketing? Zorg dan dat je verhalen authentiek zijn en aansluiten bij je merkwaarden en de waarden van je doelgroep. Veel succes!

Hoe verzeker ik mijn bedrijf tegen aansprakelijkheid?

Aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven (AVB)

Bij veel bedrijven is de kant koning. Geldt dit ook voor jouw onderneming? Dan doe je er uiteraard alles aan om aan de wensen van de klant te voldoen. Helaas kan het voorkomen dat je tijdens het werk voor een klant schade aanricht. Als jij volgens de wet aansprakelijk bent voor deze schade, moet je dit vergoeden. Omdat schadeclaims hoog op kunnen lopen, is het niet prettig als je dit uit eigen zak moet betalen. Daarom vertellen wij je hier hoe jij je bedrijf verzekert tegen aansprakelijkheid.

Sluit een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering af

Wie zich wil verzekeren voor aansprakelijkheid, sluit een aansprakelijkheidsverzekering. De meeste Nederlanders sluiten deze verzekering af op het moment dat zij op zichzelf gaan wonen. Je verzekert jezelf hiermee namelijk voor schade die jij, je partner, kind of huisdier bij een ander aanricht. Omdat je al een aansprakelijkheidsverzekering hebt, denk je misschien niet dat je er nog eentje af moet sluiten. Toch is dit wel het geval. Schade die je tijdens je werkt veroorzaakt, wordt alleen vergoed als je een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven (AVB) hebt.

Dekking van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering

Net als voor een particuliere aansprakelijkheidsverzekering (AVP) betaal je ook voor een AVB iedere maand premie. Daarom kunnen wij ons voorstellen dat je eerst wilt weten waar je wel en niet voor verzekerd bent als je deze verzekering afsluit. Een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering dekt in eerste instantie de schade die jij tijdens het werk veroorzaakt. Zowel schade aan personen als schade aan objecten valt binnen de dekking van deze verzekering. Een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering dekt bovendien schade door medewerkers en producten.

Ondanks dat de dekking van een AVB aardig uitgebreid is, keert een verzekeraar niet altijd geld uit. Schade aan jezelf of jouw bedrijf valt bijvoorbeeld buiten de dekking van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Dit geldt ook voor schade die je met opzet veroorzaakt hebt en schade die veroorzaakt is met of door een (lucht)vaartuig of motorvoertuig. Het heeft bovendien geen zin om een claim in te dienen bij je verzekeraar als de schade het gevolg is van een bewuste overtreding van overheidsvoorschriften.

Verzeker je ook voor beroepsaansprakelijkheidsverzekering

Naast de uitzonderingen die we hierboven noemden, zijn ook beroepsfouten niet meeverzekerd op een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering. Gelukkig kun je hier bij de meeste verzekeraars een aanvullende verzekering voor afsluiten, zodat jij je ook hiervoor kunt verzekeren. Je bent in dat geval ook verzekerd voor schade door verkeerde adviezen, onjuistheden of vergissingen.

Zo sluit je een AVB af

Wil je een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten? Ga dan eerst op zoek naar verzekeraars die deze verzekering aanbieden en bereken hier hoeveel een AVB kost. Doe dit bij meerdere verzekeraars, zodat je vergelijkingsmateriaal hebt. Baseer je keuze niet alleen op de prijs, maar lees ook de voorwaarden door. Als je denkt dat je de beste zakelijke aansprakelijkheidsverzekering gevonden hebt, dien je een aanvraag in.