Het belang van goede kantoormeubilair en inrichting

Ergonomische Kantoormeubelen

Binnen Nederland heb je erg veel verschillende kantoren. Op ieder kantoor doen ze weer wat anders. Daarnaast is ieder kantoor ook weer op een andere manier ingericht. Toch komen veel kantoren met een aantal aspecten overeen. Hierbij kun je denken aan een bureau en daarbij horende bureaustoelen. Dit is erg belangrijk bij de inrichting van een kantoor. Maar waarom is dat zo belangrijk? Hieronder lees je daar meer over!

De effecten van een goede inrichting op kantoor

Door de juiste inrichting op kantoor aan te nemen, merk je positieve effecten bij het personeel. Bij een goede inrichting kun je denken aan verschillende planten en kunst op de muren. Het personeel zal zich al snel thuis voelen, door middel van de huiselijke producten. Doordat het personeel zich thuis voelt, zullen ze goed te werk kunnen gaan en krijg je al snel een erg goede werksfeer. Wanneer je een goede inrichting wilt creëren, kun je op zoek naar verschillend kantoormeubilair en accessoires. 

Goede inrichting met ergonomische kantoormeubelen

Ergonomische kantoormeubelen kunnen helpen aan het goed functioneren van het personeel. In veel gevallen hoor je dat het personeel kampt met lichamelijke klachten. Hierbij kun je denken aan nek- of rugklachten. Deze klachten zijn afkomstig van een slechte houding tijdens het werken. Zo is bijvoorbeeld de bureaustoel of bureau niet goed afgesteld. Door middel van de ergonomische kantoormeubels, zal het personeel de juiste houding aan kunnen nemen. Wat is een ergonomische bureaustoel? Dit is een stoel die je op de juiste manier kunt verstellen. Wanneer het personeel zonder lichamelijke klachten aan de slag kan gaan, met de juiste houding zijn ze productiever en zullen ze ook langer voor de organisatie willen blijven werken.

Wat zijn ergonomische kantoormeubelen?

Je hebt hierboven al wat meer kunnen lezen over ergonomische kantoormeubelen. Alleen wat moet je je er nu precies bij voorstellen? Natuurlijk heeft ieder kantoor verschillende artikelen nodig. Hierbij kun je denken aan een bureau en bureaustoelen. Hoewel ieder kantoor deze artikelen heeft, zul je alsnog verschil merken bij de ergonomische kantoormeubelen. Deze kun je namelijk verstellen. Hierdoor kan het personeel het bureau of de bureaustoel op de juiste hoogte zetten, zodat het precies aansluit. Daarnaast is een groot voordeel dat het personeel zo af en toe ook eens kan gaan staan. Op het moment dat ze dit willen, kunnen ze het bureau met gemak omhoog zetten. Hierdoor kan het personeel zo af en toe ook even de benen strekken en hebben ze wat meer beweging. 

Aparte ruimtes

Tijdens het werk is het natuurlijk erg belangrijk om goed samen te kunnen werken. Wanneer het personeel samen goed over weg kan, zal de sfeer ook erg gemoedelijk zijn. Hoewel het erg fijn en handig is als het personeel goed met elkaar overweg kan en er daarnaast een goede sfeer is, zal er af en toe ook flink geconcentreerd moeten worden. Op dat moment kunnen aparte ruimtes een goede oplossing zijn. Hiervoor kun je wanden laten installeren, waardoor personeel zich af kan schermen. Dit is vooral handig wanneer er een overleg moet plaatsvinden. Het personeel dat het overleg voert kan zich dan afsluiten van de rest, waardoor iedereen goed door kan werken.

Business ·

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Het belang van storytelling in de marketing: wat verhalen kunnen doen voor je bedrijf

Storytelling

Verhalen vertellen we allemaal, van jongs af aan. Of het nu gaat om sprookjes voor kinderen of autobiografieën van volwassenen, we zijn gek op verhalen. Maar wist je dat storytelling een krachtige tool kan zijn in marketing? Door het vertellen van verhalen kun je mensen inspireren, emotioneren en overtuigen. In deze blog van driestedenbusiness.nl zullen we het belang van storytelling in de marketing bespreken.

Verhalen geven betekenis aan je merk

Wanneer je verhalen gebruikt in je marketing, creëer je een verbinding tussen je merk en de klant. Doordat de klant het verhaal begrijpt, begrijpt hij ook beter wat jouw merk te bieden heeft en waarom jouw product of dienst zo bijzonder is. Hierdoor zal de klant zich sneller verbonden voelen met je merk en dit kan leiden tot loyaliteit.

Verhalen maken producten en diensten tastbaar

Door verhalen te gebruiken in plaats van droge informatie, kun je je producten en diensten tastbaar maken. Zo kun je bijvoorbeeld het verhaal vertellen achter een bepaald product of een bepaalde dienst. Op deze manier maak je het product of de dienst persoonlijker en is het gemakkelijker voor de klant om er verbinding mee te maken.

Verhalen onthoud je gemakkelijker

Het is wetenschappelijk bewezen dat mensen verhalen gemakkelijker onthouden dan droge informatie. Dit komt doordat verhalen emotie oproepen. Wanneer je emotie voelt bij een verhaal, blijft dit langer hangen in je geheugen. Het gebruik van verhalen in je marketing zorgt er dus voor dat je beter blijft hangen bij de klant.

Verhalen creëren een persoonlijke band

Door het gebruik van verhalen kun je een persoonlijke band creëren met de klant. Je vertelt tenslotte iets over jezelf en over je merk. Hierdoor kan de klant zich beter identificeren met jouw bedrijf en is hij eerder geneigd om terug te komen.

Verhalen zetten aan tot actie

Een goed verhaal kan ervoor zorgen dat mensen in actie komen. Dit kan bijvoorbeeld zijn doordat je een emotie oproept bij de klant, of doordat je de klant aanzet tot nadenken. Verhalen kunnen dus bijdragen aan het overtuigen van de klant om voor jouw product of dienst te kiezen.

Het gebruik van storytelling in de marketing kan een groot verschil maken voor je bedrijf. Het zorgt voor verbinding met de klant, maakt producten en diensten tastbaar, zorgt voor betere herkenning, helpt bij het opbouwen van een persoonlijke band en zet aan tot actie. Wil jij ook aan de slag met storytelling in jouw marketing? Zorg dan dat je verhalen authentiek zijn en aansluiten bij je merkwaarden en de waarden van je doelgroep. Veel succes!

Hoe verzeker ik mijn bedrijf tegen aansprakelijkheid?

Aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven (AVB)

Bij veel bedrijven is de kant koning. Geldt dit ook voor jouw onderneming? Dan doe je er uiteraard alles aan om aan de wensen van de klant te voldoen. Helaas kan het voorkomen dat je tijdens het werk voor een klant schade aanricht. Als jij volgens de wet aansprakelijk bent voor deze schade, moet je dit vergoeden. Omdat schadeclaims hoog op kunnen lopen, is het niet prettig als je dit uit eigen zak moet betalen. Daarom vertellen wij je hier hoe jij je bedrijf verzekert tegen aansprakelijkheid.

Sluit een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering af

Wie zich wil verzekeren voor aansprakelijkheid, sluit een aansprakelijkheidsverzekering. De meeste Nederlanders sluiten deze verzekering af op het moment dat zij op zichzelf gaan wonen. Je verzekert jezelf hiermee namelijk voor schade die jij, je partner, kind of huisdier bij een ander aanricht. Omdat je al een aansprakelijkheidsverzekering hebt, denk je misschien niet dat je er nog eentje af moet sluiten. Toch is dit wel het geval. Schade die je tijdens je werkt veroorzaakt, wordt alleen vergoed als je een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven (AVB) hebt.

Dekking van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering

Net als voor een particuliere aansprakelijkheidsverzekering (AVP) betaal je ook voor een AVB iedere maand premie. Daarom kunnen wij ons voorstellen dat je eerst wilt weten waar je wel en niet voor verzekerd bent als je deze verzekering afsluit. Een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering dekt in eerste instantie de schade die jij tijdens het werk veroorzaakt. Zowel schade aan personen als schade aan objecten valt binnen de dekking van deze verzekering. Een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering dekt bovendien schade door medewerkers en producten.

Ondanks dat de dekking van een AVB aardig uitgebreid is, keert een verzekeraar niet altijd geld uit. Schade aan jezelf of jouw bedrijf valt bijvoorbeeld buiten de dekking van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Dit geldt ook voor schade die je met opzet veroorzaakt hebt en schade die veroorzaakt is met of door een (lucht)vaartuig of motorvoertuig. Het heeft bovendien geen zin om een claim in te dienen bij je verzekeraar als de schade het gevolg is van een bewuste overtreding van overheidsvoorschriften.

Verzeker je ook voor beroepsaansprakelijkheidsverzekering

Naast de uitzonderingen die we hierboven noemden, zijn ook beroepsfouten niet meeverzekerd op een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering. Gelukkig kun je hier bij de meeste verzekeraars een aanvullende verzekering voor afsluiten, zodat jij je ook hiervoor kunt verzekeren. Je bent in dat geval ook verzekerd voor schade door verkeerde adviezen, onjuistheden of vergissingen.

Zo sluit je een AVB af

Wil je een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten? Ga dan eerst op zoek naar verzekeraars die deze verzekering aanbieden en bereken hier hoeveel een AVB kost. Doe dit bij meerdere verzekeraars, zodat je vergelijkingsmateriaal hebt. Baseer je keuze niet alleen op de prijs, maar lees ook de voorwaarden door. Als je denkt dat je de beste zakelijke aansprakelijkheidsverzekering gevonden hebt, dien je een aanvraag in.