De drie grootste voordelen van een bedrijfsuitje

Bedrijfsuitje op Locatie Eindhoven

Het terugkerende bedrijfsuitje wordt binnen de meeste ondernemingen als een leuk extraatje beschouwd. Lekker met z’n allen genieten na weer een lang jaar zwoegen. Toch is een bedrijfsuitje veel meer dan dat. Het is niet alleen een extraatje waar je bijna jaarlijks van mag genieten, maar het biedt ook voordelen voor het team onderling. 

Sterker nog: als je het op de juiste manier aanpakt, dan kan een bedrijfsuitje op locatie Eindhoven wonderen doen voor de totale productiviteit binnen het bedrijf. De mogelijkheden zijn bovendien eindeloos. Je kunt één van de populairste steden bezoeken en genieten van een hapje en een drankje, maar je kunt ook iets sportiefs ondernemen of verschillende oldtimers huren en een roadtrip langs diverse mooie plaatsen maken. Alles is mogelijk! 

Maar wat levert zo’n bedrijfsuitje je precies op? In dit artikel zetten we de drie grootste voordelen van een bedrijfsuitje op een rij. 

Elkaar beter leren kennen 

Vaak wordt geopperd dat je niet elkaars beste vrienden hoeft te zijn om samen te werken. Dat klopt ook. Bovendien kan dat ook niet. Als je voor hetzelfde bedrijf werkt, betekent dit immers niet dat je dezelfde ideeën hoeft te hebben. Je zult zelf vast ook wel gemerkt hebben dat het met de ene collega beter klikt dan met de ander. Dit is ook geen probleem, maar het is wel belangrijk dat iedereen het in elk geval voldoende met elkaar kan vinden om elkaar te kunnen vertrouwen. Vertrouwen is goud waard binnen het bedrijfsleven. Als het team op elkaar kan bouwen heeft dit ongelooflijke gevolgen voor de productiviteit. 

Dat is dan ook direct één van de grootste voordelen van een bedrijfsuitje. Hiermee geef je het personeel de kans om elkaar in een informele setting beter te leren kennen. Dan merk je ook dat mensen die elkaar anders nooit spreken plotseling met elkaar in contact komen. Ze hoeven geen vrienden te worden. Maar als ze het goed met elkaar kunnen vinden, zullen ze wel meer voor elkaar over hebben en beter naar elkaar luisteren. Dit kan weer wonderen doen voor de dynamiek binnen het bedrijf. Dit is dus eigenlijk al genoeg reden om een unieke feestlocatie in Eindhoven te huren. 

Meer motivatie 

Het is lastig om gemotiveerd te blijven als het personeel weinig terug ontvangt van de directie. Soms is het goed om mensen even in het zonnetje te zetten en te tonen hoeveel je ze waardeert. In een bedrijf waar nooit wat leuks wordt ondernomen en er geen ruimte is voor kleine tekens van waardering, zal de motivatie uiteindelijk wegzakken. Mensen hebben veel meer voor een ander over als ze zich prettig voelen in de omgeving. De sympathie jegens de directie kan toenemen na een bedrijfsuitje. 

Interessante ideeën 

Wat gebeurt er als je een grote groep gelijkgestemden bij elkaar zet? Dan zal er natuurlijk flink op los worden gekletst. Over onderwerpen op zowel privé als zakelijk gebied. Deze open communicatie zorgt er vaak voor dat mensen ook meer openstaan voor nieuwe ideeën en zich meer geïnspireerd voelen. Tijdens een bedrijfsuitje kunnen dan ook de meest interessante ideeën ontstaan. 

Business ·

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Het belang van storytelling in de marketing: wat verhalen kunnen doen voor je bedrijf

Storytelling

Verhalen vertellen we allemaal, van jongs af aan. Of het nu gaat om sprookjes voor kinderen of autobiografieën van volwassenen, we zijn gek op verhalen. Maar wist je dat storytelling een krachtige tool kan zijn in marketing? Door het vertellen van verhalen kun je mensen inspireren, emotioneren en overtuigen. In deze blog van driestedenbusiness.nl zullen we het belang van storytelling in de marketing bespreken.

Verhalen geven betekenis aan je merk

Wanneer je verhalen gebruikt in je marketing, creëer je een verbinding tussen je merk en de klant. Doordat de klant het verhaal begrijpt, begrijpt hij ook beter wat jouw merk te bieden heeft en waarom jouw product of dienst zo bijzonder is. Hierdoor zal de klant zich sneller verbonden voelen met je merk en dit kan leiden tot loyaliteit.

Verhalen maken producten en diensten tastbaar

Door verhalen te gebruiken in plaats van droge informatie, kun je je producten en diensten tastbaar maken. Zo kun je bijvoorbeeld het verhaal vertellen achter een bepaald product of een bepaalde dienst. Op deze manier maak je het product of de dienst persoonlijker en is het gemakkelijker voor de klant om er verbinding mee te maken.

Verhalen onthoud je gemakkelijker

Het is wetenschappelijk bewezen dat mensen verhalen gemakkelijker onthouden dan droge informatie. Dit komt doordat verhalen emotie oproepen. Wanneer je emotie voelt bij een verhaal, blijft dit langer hangen in je geheugen. Het gebruik van verhalen in je marketing zorgt er dus voor dat je beter blijft hangen bij de klant.

Verhalen creëren een persoonlijke band

Door het gebruik van verhalen kun je een persoonlijke band creëren met de klant. Je vertelt tenslotte iets over jezelf en over je merk. Hierdoor kan de klant zich beter identificeren met jouw bedrijf en is hij eerder geneigd om terug te komen.

Verhalen zetten aan tot actie

Een goed verhaal kan ervoor zorgen dat mensen in actie komen. Dit kan bijvoorbeeld zijn doordat je een emotie oproept bij de klant, of doordat je de klant aanzet tot nadenken. Verhalen kunnen dus bijdragen aan het overtuigen van de klant om voor jouw product of dienst te kiezen.

Het gebruik van storytelling in de marketing kan een groot verschil maken voor je bedrijf. Het zorgt voor verbinding met de klant, maakt producten en diensten tastbaar, zorgt voor betere herkenning, helpt bij het opbouwen van een persoonlijke band en zet aan tot actie. Wil jij ook aan de slag met storytelling in jouw marketing? Zorg dan dat je verhalen authentiek zijn en aansluiten bij je merkwaarden en de waarden van je doelgroep. Veel succes!

Hoe verzeker ik mijn bedrijf tegen aansprakelijkheid?

Aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven (AVB)

Bij veel bedrijven is de kant koning. Geldt dit ook voor jouw onderneming? Dan doe je er uiteraard alles aan om aan de wensen van de klant te voldoen. Helaas kan het voorkomen dat je tijdens het werk voor een klant schade aanricht. Als jij volgens de wet aansprakelijk bent voor deze schade, moet je dit vergoeden. Omdat schadeclaims hoog op kunnen lopen, is het niet prettig als je dit uit eigen zak moet betalen. Daarom vertellen wij je hier hoe jij je bedrijf verzekert tegen aansprakelijkheid.

Sluit een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering af

Wie zich wil verzekeren voor aansprakelijkheid, sluit een aansprakelijkheidsverzekering. De meeste Nederlanders sluiten deze verzekering af op het moment dat zij op zichzelf gaan wonen. Je verzekert jezelf hiermee namelijk voor schade die jij, je partner, kind of huisdier bij een ander aanricht. Omdat je al een aansprakelijkheidsverzekering hebt, denk je misschien niet dat je er nog eentje af moet sluiten. Toch is dit wel het geval. Schade die je tijdens je werkt veroorzaakt, wordt alleen vergoed als je een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven (AVB) hebt.

Dekking van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering

Net als voor een particuliere aansprakelijkheidsverzekering (AVP) betaal je ook voor een AVB iedere maand premie. Daarom kunnen wij ons voorstellen dat je eerst wilt weten waar je wel en niet voor verzekerd bent als je deze verzekering afsluit. Een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering dekt in eerste instantie de schade die jij tijdens het werk veroorzaakt. Zowel schade aan personen als schade aan objecten valt binnen de dekking van deze verzekering. Een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering dekt bovendien schade door medewerkers en producten.

Ondanks dat de dekking van een AVB aardig uitgebreid is, keert een verzekeraar niet altijd geld uit. Schade aan jezelf of jouw bedrijf valt bijvoorbeeld buiten de dekking van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Dit geldt ook voor schade die je met opzet veroorzaakt hebt en schade die veroorzaakt is met of door een (lucht)vaartuig of motorvoertuig. Het heeft bovendien geen zin om een claim in te dienen bij je verzekeraar als de schade het gevolg is van een bewuste overtreding van overheidsvoorschriften.

Verzeker je ook voor beroepsaansprakelijkheidsverzekering

Naast de uitzonderingen die we hierboven noemden, zijn ook beroepsfouten niet meeverzekerd op een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering. Gelukkig kun je hier bij de meeste verzekeraars een aanvullende verzekering voor afsluiten, zodat jij je ook hiervoor kunt verzekeren. Je bent in dat geval ook verzekerd voor schade door verkeerde adviezen, onjuistheden of vergissingen.

Zo sluit je een AVB af

Wil je een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten? Ga dan eerst op zoek naar verzekeraars die deze verzekering aanbieden en bereken hier hoeveel een AVB kost. Doe dit bij meerdere verzekeraars, zodat je vergelijkingsmateriaal hebt. Baseer je keuze niet alleen op de prijs, maar lees ook de voorwaarden door. Als je denkt dat je de beste zakelijke aansprakelijkheidsverzekering gevonden hebt, dien je een aanvraag in.