De belangrijkste trends van 2021 in bedrijfsvoertuigen

Bedrijfsvoertuigen

Er zijn een aantal nieuwe trends gaande in de markt van bedrijfsvoertuigen. Tijdens de coronacrisis bleef de markt vooral overeind door de verkoop van gebruikte auto’s, onderhoud en reparaties. De verwachting is dat deze trend de komende tijd nog niet zal verdwijnen. Niet zo gek ook, want mensen pakken steeds minder snel de auto door het mindere reizen. Waar liggen de kansen nu? Wij hebben het voor je opgezocht!

Private lease

Privé een auto leasen, ook wel private lease genoemd, is een vorm van huren. In deze tijd wordt dit steeds populairder. Dit is dus een mooie groeimarkt voor vele bedrijven, maar let hierbij wel goed op. Zulke contracten leveren over het algemeen minder op. Private lease-klanten worden vaak naar een dealer of garage gestuurd, dus mocht je geïnteresseerd zijn in het verhuren van de auto’s, dan is het handig om je aan te sluiten bij zo’n garageformule. 

Samenwerken

Zoals dus net werd benoemd, is het verstandig om de handen in één te slaan met een ander of zelfs meerdere bedrijven. In deze tijd is het al moeilijk genoeg, dus help elkaar en daarmee jezelf waar mogelijk. Je zult vast al wel hebben opgemerkt dat het aantal dealers en autobedrijven is afgenomen door de corona-ontwikkelingen. Dit komt door de vele kosten en weinig opbrengsten. Hoe hoger je omzet, hoe hoger de kans dat jouw bedrijf staand blijft uiteraard. Wees daarom realistisch en contacteer andere bedrijven die hoge omzetten draaien zodat je de deuren niet hoeft te sluiten.

Uitbreiden

Gaat het momenteel helemaal goed met het bedrijf? En werk je zelfs al samen met andere topbedrijven? Of worden er juist steeds minder nieuwe auto’s verkocht? Wat de reden ook is, uitbreiden is vaak een goed idee. Denk hierbij aan het verschuiven van je diensten naar service. Zo laat je jullie inkomst groeien door o.a. Apk’s, banden wisselen en ander onderhoud. Als autobedrijf kun je van alles aanbieden, dus laat die kans niet liggen. Veel bedrijven zijn je dit jaar al voor! 

Online handel

De trend die we echt niet kunnen negeren, is de verschuiving van traditionele fysieke handel naar een betrouwbaar online zakelijk platform, oftewel online handel. Het is namelijk snel én veilig. De kopers van bedrijfsvoertuigen zijn vaak ondernemers die een online tool om snel en veilig hun bedrijfsvoorraad in te kopen willen gebruiken. Update de website dus goed met gespecificeerde voertuiginformatie, foto’s en video’s. Een goed voorbeeld is de website van Truck1.nl waar je Gebruikte MAN vrachtwagens kunt vinden. Zorg er ook voor dat je de website goed uitwerkt mobiel, want de meerderheid browst op hun mobiele telefoon in plaats van laptop of computer.

Gebruikte MAN Vrachtwagens
Gebruikte MAN Vrachtwagens
Varia ·

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Creëer een beter imago voor je bedrijf met het aanschaffen van laadpalen!

Laadpaal

Het hebben van laadpalen bij je bedrijf biedt allerlei verschillende voordelen, waaronder aanzienlijke positieve invloed op het imago van je organisatie. In de context van een steeds groeiende bewustwording van duurzaamheid en milieubescherming, wordt het bevorderen van elektrische mobiliteit gezien als een teken van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Hier zijn 7 verschillende redenen waarom het hebben van laadpalen goed is voor het imago van je bedrijf!

1. Duurzaamheid en milieuvriendelijkheid:

Door laadpalen te installeren, demonstreert je bedrijf een toewijding aan duurzaamheid en het verminderen van de CO2-uitstoot. Elektrische voertuigen hebben aanzienlijk minder impact op het milieu in vergelijking met traditionele benzine- of dieselauto’s. Door elektrische mobiliteit te bevorderen, laat je zien dat je bedrijf zich inzet voor groene initiatieven en een leidende rol speelt in het verminderen van de koolstofvoetafdruk.

 2. Innovatie en vooruitgang:

Het installeren van laadpalen toont aan dat je bedrijf vooruitstrevend is en openstaat voor nieuwe technologieën. Elektrische mobiliteit vertegenwoordigt de toekomst van transport, en het aanbieden van laadinfrastructuur op je bedrijfslocatie toont aan dat je organisatie op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen en bereid is om te investeren in innovatieve oplossingen.

 3. Medewerkersbetrokkenheid

Het hebben van laadpalen zakelijk op de bedrijfslocatie kan de tevredenheid en betrokkenheid van medewerkers vergroten, vooral als ze elektrische voertuigen bezitten. Werknemers zullen het waarderen dat hun werkgever zich inzet voor duurzaamheid en hen de mogelijkheid biedt om hun elektrische voertuigen gemakkelijk op te laden tijdens werktijd.

 4. Positieve publieke perceptie

Bedrijven die zich inzetten voor groene initiatieven en duurzaamheid genieten vaak van een positieve publieke perceptie. Het bevorderen van elektrische mobiliteit draagt bij aan het opbouwen van een positief imago en kan de relatie met klanten, partners en investeerders versterken.

 5. Marketingkansen

Het hebben van laadpalen kan ook dienen als een krachtig marketinginstrument. Je kunt dit aspect van je bedrijf promoten in je communicatie- en marketing campagnes. Het tonen van je inzet voor duurzaamheid kan nieuwe klanten aantrekken en bestaande klanten behouden die waarde hechten aan groene initiatieven.

6. Overheidssteun en subsidies

In sommige regio’s bieden overheden stimuleringsmaatregelen en subsidies voor bedrijven die laadinfrastructuur implementeren. Door laadpalen te installeren, kun je mogelijk profiteren van deze financiële voordelen, wat je bedrijf nog aantrekkelijker maakt voor zowel klanten als investeerders.

 7. Concurrentievoordeel

In een zakelijke omgeving waar duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen steeds belangrijker worden, kan het hebben van laadpalen een concurrentievoordeel bieden. Het kan je bedrijf onderscheiden van concurrenten en je in staat stellen om klanten aan te trekken die actief op zoek zijn naar bedrijven met een sterke focus op duurzaamheid. 

Het hebben van laadpalen bij je bedrijf biedt niet alleen praktische voordelen voor medewerkers en klanten, maar het heeft ook een positieve invloed op het imago van je organisatie. Het toont je toewijding aan duurzaamheid, innovatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen, wat kan leiden tot verbeterde reputatie, klantloyaliteit en een competitief voordeel in de markt.

Een verslaving herkennen en overwinnen: je doet het niet alleen

Herken een Drugs Verslaving

Een verslaving overwinnen begint bij het beseffen dat je verslaafd bent. Het probleem is dat een verslaving vaak start bij occasioneel gebruik en dat het een groeiend probleem is. Het is ook niet altijd eenvoudig om te weten waar de scheidingslijn tussen regelmatig gebruik en een verslaving ligt. Over het algemeen merken gebruikers dat de drug steeds meer deel gaat uitmaken van het leven. Regelmatig gebruik begint dan uit te groeien tot overmatig gebruik. Het bezig zijn met bijvoorbeeld alcohol, gokken of drugs, al is het maar in de gedachten, begint steeds zwaarder door te wegen op het dagelijkse leven. 

Een verslaving herkennen

Uiteindelijk resulteert het overmatige gebruik in een verslaving. Dat wil zeggen dat je niet langer de baas bent over je acties. Je gebruikt vaker en meer dan wat je plan was of dan wat je vooraf zou willen. Het verlangen om te gebruiken, is erg sterk en het gebruik komt op de eerste plaats te staan. Hierdoor ervaar je steeds meer problemen in het dagelijkse leven, bijvoorbeeld op school of op het werk. Het rationaliseren van het probleem of fatalistisch denken (“We gaan toch allemaal dood”) is eveneens kenmerkend voor een verslaving. Positief denken lukt vaak enkel nog in combinatie met het verslavende middel. Klinkt dit bekend in de oren? Dan is er wellicht sprake van een verslaving. Als je twijfelt, is het sowieso een goed idee om hierover te spreken met een vertrouwenspersoon. Voor een buitenstaander is het soms eenvoudiger om de signalen van een verslaving te herkennen, hoewel dat zeker niet altijd het geval is.

Zoek hulp en praat over je verslaving

Eenmaal je beseft dat je verslaafd bent, is de kans groot dat je het probleem wil aanpakken. En mogelijk denk je dat je dit zelf kan doen, maar in de praktijk kan je alle hulp gebruiken. Een verslaving aanpakken, is een strijd leveren. En hoe meer hulp je daarbij krijgt, des te groter de kans is dat jij wint en de verslaving verliest. Hulp kan talloze verschijningsvormen kennen. Het kan gaan om vrienden of familie die je helpen om gemotiveerd te blijven. Maar het kan ook gaan om professionele hulp, bijvoorbeeld van een therapeut in de verslavingszorg. Zeker bij hardnekkige verslavingen is professionele hulp aan te raden.

Stoppen en blijven stoppen

Samen met je hulp zet je een nieuwe stap: stoppen. Stoppen is enorm eenvoudig. Iedereen kan stoppen met drugs. Wat echt moeilijk is, is niet terugvallen in de verslaving. Daarvoor is het onder andere belangrijk om je triggers te herkennen, ze onder ogen te komen en te weten hoe je kan voorkomen dat triggers in een terugval resulteren. Professionele hulp kan hierbij helpen. Zorg er echter voor dat niet alleen jij klaar bent om te stoppen, maar ook je omgeving. Alles wat aan de verslaving herinnert, zal je uit je leven moeten bannen. Dat gaat bijvoorbeeld om de spullen die bij de verkeerde gewoonte horen. Het kan zelfs helpen om je huis helemaal opnieuw in te richten.

Weet ten slotte dat een terugval niet altijd uit te sluiten is. Het kan dat zelfs lange tijd na het afkicken drugs zo aanlokkelijk wordt, dat je aan de lokroep toegeeft. Laat zo’n terugval echter niet het einde van de strijd zijn. Ook in een oorlog verliest men eens een veldslag. Heb je een uitglijder gemaakt? Probeer er dan vooral van te leren. Wat is er gebeurd? Wat kan je doen om een nieuwe uitglijder te voorkomen? Dat is waar het echt om draait. Een terugval is in feite een stap voorwaarts in het proces en is geen mislukking. Het kost nu eenmaal tijd voordat oude gewoonten volledig zijn weggeëbd. Laat je in ieder geval niet overmannen door schaamte- en schuldgevoelens. Een therapeut kan helpen om het een passend plaatsje te geven.